onsdag 8 april 2009

Regn

Idag regnar det. Maken är ledsen för att han inte får ut och gräva i trädgårdslandet. Jag som trodde han blev färdig igår...

"Dagjunta" igår med syjunteflickorna. Det blir inte mycket gjort på en dagjunta för alla hade sina barn med sig men vi hann att fika och prata en massa! Och alla hann att visa sina senaste projekt. Maria hade sytt ett jättefint baby-lapptäcke till vännen Erika som har en stor mage nu. Anna hade rotat fram filttupparna som aldrig blev färdiga förra året och Victoria hade sin stickpåse med sig men hon var så försenad att hon aldrig ens hämtade in den från hallen. Själv tog jag fram tyget från IKEA som ska bli nya gardiner på Samuels rum men det ligger fortfarande bara på hörnet av bordet. Någon symaskin blev aldrig framtagen...

Tack Anna för de små paprikaplantorna jag fick. Tur att jag hade städat på altanden så att de fick plats på bänken vid fönstret! Nu ska jag åka och handla såjord och se om jag kan få ner några egna fröer i jorden i år. Det känns som om jag är sent ute men jag är ju alltid det och det brukar inte vara någon fara. Vi bor ju trots allt i zon 4 så man får inte vara för snabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar