lördag 24 oktober 2009

Tovningskurs med Yvonne Habbe





Nu är det två veckor sedan jag var på världens roligaste kurs! Det var tredje gången jag var på kurs med superduktiga Yvonne Habbe. Första gången var jag gravid och allmänt yr och trött, visst var det fantastiskt roligt men jobbigt och frustrerande att det var en sådan ansträngning, det var jag inte beredd på. Andra gången hade jag en tre månaders bebis med mig, det gjorde också att det var svårt att hålla fokus. Mina händer gjorde inte som jag är van och arbetet flöt liksom inte på... Men nu då , den här gången. Ingen graviditet och barnen hemma hos pappa, ett helt annat resultat. Jag kunde riktigt gå upp i arbetet och det blev liksom bara bra av sig självt.




Här hjälper Yvonne mig med min gröna väska! Här är den ännu inte ihoptovad någonting. Den ska bli betydligt mycket mindre. Det är som magi.




Det här ska bli en väska med axelrem och en mängd olika fack. Jättespännande med mönster i olika lager.




Vid kursens slut gick vi varvet runt och tittade på alla alster. Detta är Bobbos väska, börsar och sköldpadda.



Blå börs och grå axelväska.




Vi fick lära oss en smart metod för att tova axelband och väska i ett stycke.



Ännu en väska..



En liten väska och en stooor! Den stora är dock inte färdig den ska gå ihop mycket mer.



Här en väska tovad i värmlandsull, det var tydligen inte helt lätt. Den uppförde sig inte som man hade önskat.



Här är min gröna väska och en lite grön börs. Börsen har tre olika fack och väskan har två stora fack och tre mindre fickor. Massor med småsaker kan man slarva bort i den!



Vilken energi den här kursen gav mig. Jag svävade som på moln i flera dagar och gick runt och mallade mig för min väska. Jag blev verkligen jättenöjd med den! Om du läser detta Yvonne; TACK, du är bara så bra! Vi ses.



2 kommentarer:

  1. Hej Erika!
    Det där har jag testat en gång (men inte en väska, bara ull som sedan blev tofflor). Det var kul! Finns ju hur mycket roligt som helst att göra om man bara hade tiden...

    SvaraRadera
  2. Roligt att du var inne och kommenterade på min blogg, så att jag hittade till din! Din gröna väska är underbart!! Och det är verkligen härligt med sådana dagar som ger energi.

    //Jenny

    SvaraRadera