onsdag 3 november 2010

Julverkstad


Nu luktar det bara pepparkaka om mig! Jag har kommit igång och baka pepparkakshus som jag ska sälja på julmarknad om knappt en månad. Min första idé var att baka minipepparkakshus, och det ska jag också men hittills är jag mest nöjd med mina ljuslyktor i medeltidsstil. Jobbiga att skära ut men lätta att montera.
Modell nummer II av ljuslyktehus. Det ska till kristyr också men inga nonstopp, tror jag inte... Godis kör jag på mina så stugor.
 

En liten stad. Jag kommer sälja mallar till olika pepparkakshus också. Kanske är folk sugna på att gå hem och baka själva och då kan de bland annat köpa mallar till denna lilla ljuslyktestad!

Detta är mitt stora pepparkakshus från förra året. Jag har bakat delarna till detta så denna modell ska få vara med som blickfång och finnas som mallar. Betydligt svårare att montera bara eftersom det är så stort, ca 40 cm. Det går inte att doppa delarna i stekpannan med socker så det blir lite kladdigare och större risk för att bränna sig. Jag har funderingar på att limma med limpistol men det känns lite fel. Ett hus med godis på tycker jag ska vara ätbart.

God jul!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar