söndag 8 november 2009

Hitta den röda tråden

I helgen har jag varit på broderikurs. Mycket inspirerande men nu är jag trött. På önskemål från Broderiakademin i Växjö ordnade Monica på Hemslöjden i Kronoberg så att Lena Lundgren från Kalmar kom hit och höll kurs i fritt broderi. Hon drillade oss hårt och tvingade oss att brodera snabt, göra oväntade färgval och gå utanför ramarna. Mycket nyttigt!
Bilderna är tagna med min mobilkamera som inte riktigt klarar av innomhusmiljöer så ha överinseende med dålig kvalitet!


Här är Dittes fantastiska höstbroderi av asplöv, inte färdigt med ändå helt underbart.


Här skymtar kursledare Lena till vänster. Vid bordet sitter Eva, Ditte (skymmd), Marianne och Ing-Marie.


Här sitter Anna och knåpar med nästsista övningen där vi broderade till fyra olika musikstycken.


Ing-Marie i full färd med sin höströda bok (trädet).


Detta är mitt broderi av vad som på skissen var höstannemoner. Det blev inga rosa blommor för som Madde mycket riktigt konstaterade så fungerade det inte ihop med bakgrunden. Här prövar jag mig fram med blommor i olika blå toner (blått är inte "min färg" så det känns svårt).


Lena med sitt broderi inspirerat av höstväder och iskristaller.


Madeleine och Siv mitt uppe bland allt material.



Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Verkar som du haft en härlig helg Erika! Vi syns på jobbet imorgon.
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Var hittar du alla roliga kurser?? Din bloggsida är ju toppen -Så inspirerande! /Kram Gerd

    SvaraRadera
  3. Wow, så kul det där verkade!!

    SvaraRadera