lördag 15 januari 2011

Två nya stickprojekt

Detta ser inte mycket ut för världen men det ska bli en "aeolian". Garnet är Färgkraft, Siren och skiftar i turkost och blått. Oftast kommer jag hem med gröna garner men den här gången stålsatte jag mig för att välja något annorlunda. Hade tänkt mig något orange-cerice men det fanns inte. Jag är dock mycket nöjd med detta val. Ännu så länge är mönstret inte så svårt som jag trodde men jag är ju å andra sidan bara på första mönsterpartiet.

Här ett par vantar som jag snabbstickat de senaste dagarna. Nu ska jag fästa trådarna och sedan ska de tvättas i tvättmaskinen för att tova ihop sig. Mönstret kommer ursprungligen från Drops och skulle stickas med alpackagarn. Min kollega Eva har istället provat ut att stickat dem i Nepal som är ull/alpacka. Hennes modiferade mönster har jag sedan fått ta del av! Blir mina vanar som hennes kommer jag inte frysa mer om händerna i vinter! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar