torsdag 10 mars 2011

Äntligen färdig


Nu är den äntligen färdig, min Aeolian. Trodde aldrig det skulle ta sååå lång tid. Trodde heller inte att den skulle bli så stor. Jag älskar garnet, Färgkraft, mjukt entrådigt ullgarn, men det var inte helt skönt att sticka med. Små enstaka fibrer fastnar hela tiden så att det blir trögt att sticka. Enligt mönstret skulle det varit pärlor på hela sjalen men jag nöjde mig med pärlor på det avslutande mönsterpartiet. jag är väldigt nöjd med det för det blev fin avslutning. Så småningom kanske det kommer en bild tagen i dagsljus, mycket trevligare.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Din aeolian är underbar!

    Du frågade om dubbelstivkning och jag hittade en bra sida efter lite googling: http://dubbelstickning.blogspot.com/

    //Kristin

    SvaraRadera
  2. Hej Erika och tack för besöket. Jag letade efter etiketten vävning, hoppas att den kommer.:0)...Era kökshanddukar är helt underbara. Gillar verkligen bruksföremål med en knorr, "vacker vardag" liksom. Allt gott, Viktoria

    SvaraRadera