söndag 15 november 2009

Dagens projekt



Idag är jag ensam hemma för maken har tagit med sig barnen till farmor. Förutom en lång svomorgon så är listan lång på allt som ska göras. Tvättmaskinen går varm och nu väntar jag på att det nysvabbade golvet ska torka. Inför kvällens syjunta hos Maria har jag plockat fram två pågående projekt. Till på onsdag ska mitt husbroderi vara klart. Vi har ett pågående handuksbroderi på gång i Broderiakademin. Vi har var sin handduk med varsitt tema. På min handduk broderas det grönsaker. Varje gång vi sedan träffas byter vi handdukar och den här gången är temat hus på den handduken jag fick med mig hem.


Vi skissade för några veckor sedan på hur vi skulle vilja bygga ut vårt lilla hus. Det är det enda jag tänker på sedan dess så naturligtvis var det den skissen som fick hamna på handduken.



Detta är ett IKEA-tyg som ska få bli nytt överdrag till en liten soffa. Soffan står just nu ute i verkstaden men ska få flytta in i barnens rum. Så nu måste jag ut och mäta färdigt soffan så att jag kan börja klippa och sy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar