tisdag 8 december 2009

Pepparkakshus

Ikväll har jag satt ihop pepparkakshuset, ivrigt påhejad av Märta och Samuel! Jag bakade ut delarna i söndags. Ganska bra att dela upp jobbet på olika dagar så blir man inte så tröttoch gör så många fel. Jag har förra årets pepparkaksbak tydligt i minnet. Då krachade huset flera gånger och jag fick limma och limma med smält socker. Idag gick ingenting sönder :)




När barnen gått och lagt sig började jag med pyntningen men godiset räckte bara till taket. Jag får köpa mer imorgon. Nu ska jag gömma huset i tvättstugan, det blir lugnast så tror jag.









Häromdagen när Samuel och jag städat på hans och Märtas rum skyndade jag mig att ta fram kameran innan han börjage dra ut alla leksaker igen.















Lejonen på väggen målade jag för två år sedan när vi gjorde i ordning rummet men jag har faktiskt inte fotat det förrän nu!

Mattan vävde jag för 17 år sedan (man börjar bli gammal) och den har fått bestämma färgskalan i barnens rum.







2 kommentarer:

  1. 17 år och mattan kommer hålla och vara fin hela livet och mer!! Jätterolig blogg vilken jag numera kollar in ofta:) Kram Gerd

    SvaraRadera
  2. Riktigt roligt att se lite bilder på hur det ser ut hemma hos er. Och pepparkakshuset, vilket jobb... riktigt fint blev det ju oxå!!
    Syns imorgon.
    Kram

    SvaraRadera