måndag 21 december 2009

Det lackar mot jul...

Här gör sig stålmamnnen (med blöja) och lillstumpan (utan blöja) sig redo för att ta in granen!
(Jag börjar misströsta när det gäller Samuels potträning, Märta kommer säkert bli torr före honom...)












Äntligen en bild på det färdiga pepparkakshuset. Som Samuel säger "Pepparkaksgubbarna är hemma för det lyser i fönstren"
I Bakgrunden skymtar årets dagispyssel, Jag har ingen aning om vad det är men jag är en lycklig mamma som glatt tar emot allt! (Gud nåde den förälder som inte glatt tar emot barnens slöjdalster hemma.)

Framför huset står Samuels godistårta som han gjorde av godis och kristyr.



Och så var det julgranen... Jag har aldrig riktigt förstått det där med minimalism... Absolut inte i julgranar! Alla kulorna är i plast och det tycker jag är bra när barnen ska vara med. Grenarna längst ner har Märta dekorerat. Vi får se när Samuel kommer på att han ska hänga upp sina påskplastägg. Han har prtat om att hänga dem i granen ända sedan vi tog ner dem förra året. Då gjorde han granen extra fin till nyår med färgglada ägg!







God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar