torsdag 27 maj 2010

Lite av varje


För några veckor sedan åkte jag med barnen till Bredhult för att hälsa på bästa kollegan Jennys lammungar. Samuel var modig och vågade följa med in i fårhagen!


Märta fick några vitsippor av Jenny som hon sedan vårdade ömt i ett vattenglas i många dagar. Förtvivlan var stor då mamma hade slängt dem.


Jag är bara tvungen att visa en bild på denna fantastiska lapporm som syjuntevännen Vickan har sytt till lille Edvard. Jag fattar inte när hon hinner med att göra allt fint...



Jag vickade som hemkunskapslärare häromdagen. Jätteroligt. Ett gäng strulpellar som är ganska flitiga när det ska fixas fika till resten av klassen.Jag tyckte det såg ganska maffigt ut med alla muffins. godast var de med rabarber och mandelmassa!


I söndags ordnade vi champagnefrukost för älskade kollegan Barbro som ska gå i pension. På min lott föll att gör brie- och salamibaguetter. Tyckte att ingredienserna såg väldigt vackra ut när jag stod och skar. 24 mackor blev det tillslut och en mycket lyckad frukost i solsken och blåst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar