söndag 8 augusti 2010

Spinna

Mörkbrun svensk finull blandad med grön merino.

jag passade på att experimentera lite medan jag svor över att jag inte fick den nya spinnrocken att fungera. Spolen snurrade inte så lätt som den borde och drog således inte på garnet. Men kanske var största problemet två barn som ville hjälpa till hela tiden... Nu har jag fått snurr på det hela och jag övar mig på att spinna en jämn tråd. Märta hjälper fortfarande till, idag så till den milda grad att jag plötsligt spunnit in hennes hår... Hon satt riktigt fast så jag fick ta fram saxen och offra några håstrån. Lite rädd blev hon nog och kanske låter hon mamma pinna ifred i fortsättningen.

1 kommentar:

  1. Spännande. Klart Märta vill vara med. undra om vi har tid att jobba i höst eller om vi bara vill spinna hela tiden?! ;-)
    kram

    SvaraRadera