lördag 27 november 2010

Julmarknad på muséet

Så här såg det ut vid mitt bord idag på Smålands museums julmarknad. Som mycket pålitlig medarbetare hade jag min faster Madde. Vi hade fått en bra placering i entrén, trodde vi... Ingen kunde ju undgå att se oss och de flesta passerade oss både på vägen in och vägen ut! Men, det var iskallt att stå där. Det drog längs med fönstret och varje gång dörrarna öppnades blev det värre. Imorgon ska jag ha den tjockaste kofta jag kan uppbringa på mig! 

Här har jag hängt mina väskor på min al. Jag behövde någon slags hängare och stal helt sonika en al vid åkanten. Jag orkade inte fråga grannen om lov för jag jag tänkte att han bara skulle tycka att jag har konstig upptåg för mig...

Jag har sålt ganska många ljuslyktor och mallar till pepparkakshus idag. Jätteroligt. Däremot bara en väska, ett halsband, ett par vantar (som jag fått av en släkting) och två små pepparkakshus. Hoppas det kommer mer folk imorgon och att de är mer i köptagen!

Nu måste jag vila inför morgondagen, god natt.

2 kommentarer:

  1. Det var kul att se dina alster... Jättefina pepparkakshus och väskor. Tack för mallen, tror att jag övertalat Per att vi ska göra ett slott. Dock fick jag lova att hjälpa till också. Dessutom vill jag boka ett halsband! Lycka till idag. Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Sålde du lite mer igår? Har du testat att bygga det stora slottet i pepparkaksdeg? Du skulle kunna tävla i Hus & Hem.
    Veronica

    SvaraRadera