torsdag 21 april 2011

Glad Påsk

Tupp!

Höna, även om det är svårt att tro...


Om att göra saker... skrev jag ju i rubriken på den här bloggen. Då kanske man måste redovisa vad man faktiskt gör! Även om det har etiketten MISSLYCKAT på sig.
 När jag räfsade ris under vår stora björk häromdagen såg jag för min innre syn jättefina tuppar och hönor i ris och hönsnät. Glad i hågen försökte jag mig på att göra dessa fåglar. Jag tyckte till en början att det gick riktigt bra och fantiserade till och med om att jag kunde göra många och ha och ge bort! Men efterhand insåg jag att det inte blev någon höna utan en kråka... Ståltråden jag hade till ben och fötter var visst för klen också. Just en snygg tupp som måste luta sig på stjärten! Till råga på allt har det blåst jättemycket här de senaste dagarna så jag undrar om förbipasserande har kunnat gissa vad det är som ligger och skräpar vid vår entré...


Ett säkrare kort är då mina nyplanterade små penséer. Det syns inte på bilden men de skiftar i blått och aprikos. Mycket läckert!

Imorgon åker vi till Skummeslöv. Pappa har en stuga där där vi ska klämma ihop oss med min systers familj. Det är en tradition som brukar innebära att man möter våren men i år kom våren först och påsken sedan. Det ska bli skönt i alla fall att släppa hus och trädgård här för några dagar. I Skummeslöv kan man liksom bara vila, leka med barnen och äta god mat. Kanske räfsa lite löv om det behövs.

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar