tisdag 5 april 2011

Vår i luften


Nu äntligen börjar det hända saker i trädgården. Jag har inte hunnit vara ute någon längre stund och jobbat ännu. Vi har fullt upp med födelsedagskalas i mars månad men nu lugnar det nog ner sig snart! Maken har gjort det sista på väggar och tak på växthuset i veckan. Nu fattas det bara ett golv. Vi har plattor vi ska lägga in. Det behöver grävas lite bara... Och lite grus måste beställas. När golvet är på plats ska jag åka till Ikea och köpa två korgstolar. Odlandet i växthuset får maken stå för. Jag tänker sitta i en stol, dricka te och brodera!


Yllebroderiet växer långsamt men säkert. Jag har broderat en lapp med en blomma till men den har jag inte fotograferat ännu. Planen är ju att sy ihop lapparna när jag broderat färdigt men nu funderar jag på att sy ihop lapparna först och brodera sedan. Jag blir nämligen trött i vänsterhanden av att det är så lite och hålla i. Jag lär ju mina elever att de ska ta till lite extra av tyget för att inte bli trötta i handen så lite naiv var jag nog när jag tänkte det skulle vara smidigt att brodera en liten lapp i taget.
Parallellt med broderandet virkar jag fåglar. Det får det bli en bild på en annan dag:o)


3 kommentarer:

  1. Kommer och gör dig sällskap! Häll upp en kopp!
    Kram Jessica!

    SvaraRadera
  2. Så talar en vis kvinna! Lite tips bara; lägg stenmjöl under plattorna annars kommer myrorna marscherande. Jag har både stenmjöl och markduk. Och när det var klart bar jag in korgmöblerna. Sedan hände det inte så mycket mer, över huvud taget. Jag sitter mest och mår bra där, ibland får jag sällskap.

    SvaraRadera