onsdag 1 juni 2011

Födelsedagspresenten

Förra helgen var jag och maken i Köpenhamn. Det var precis så fint väder som jag hade tänkt när vi planerade att resa i maj. Det är ju kanske ingen självklarhet. Vi kunde sitta på uteservering och dricka öl. Jodå, till och med jag drack öl. Är man i Danmark så är man. Det var precis lika mysigt och romantiskt som jag hade tänkt mig, att bara få vara två en kort stund. Däremot var inte Köpenhamn lika vackert som jag hade för mig. Vår egen huvudstad är allt ett strå vassare!

Utsikten från vårt hotellrum var helt ok. Vi bode vid rådhusplatsen och kunde höra klockan i rådhustornet slå varje kvart.
Glad blir man ju också av att hamna på ett fik där det serverades på/i blandat danskt vackert porslin. Bara att få mjölken till tet i en liten kopp Måsen var så oväntat men rätt att det gjorde mig lycklig.

Men så kom jag hem till vardagen igen och insåg att det är dags att färga över utväxten och de grå hårstråna. Man är ju trots allt 40!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar