torsdag 19 maj 2011

Yllekuddar









Äntligen färdig med den här kudden i intartiabroderi som påbörjades för länge sedan. Så här såg det ut då. En deadline är alltid bra. Den här gången missade jag den med en helg och två dagar men nu är mina kuddar inlämnade. Förutom den här med intartiabroderi färdade jag ytterligare ett gammalt projekt. Det blev två kuddar med det gröna ylletyget en med bladslingorna och en med mellanrummen. På den första sydde jag aplikationen för hand och på den andra sydde jag en rufsig maskinquiltning. Tyvärr han jag aldrig fota nr.2 för den blev verkligen färdig i sista sekunden. Kuddarna ska få vara med på en utställning på Huseby i sommar.






(Jag blir galen på mina bilder, Jag skulle vilja lägga dem bredvid varandra. Är det någon som har ett tips på ett enkelt sätt? Mina bilder hoppar bara hit och dit om jag inte lägger dem i rad som ovan...)


1 kommentar: