tisdag 5 januari 2010

Besök hos goda vänner

Nyss hemkommen från Norrköping är jag full av inspiration och en lust att börja riva ut, flytta om och förändra. Självklart hade jag förväntat mig vännerna Jessica och Daniel skulle ha förvandlat sitt nya hus till någonting helt annat än den slitna 60-talsvilla jag såg på bild i somras men jag blev ändå överraskad av den lugna och inbjudande stämning de lyckats skapa. Själv hakar jag ofta upp mig på att man ska följa husets stil och att man inte ska renovera sönder den ursprungliga tanken i arkitekturen men så blir jag påmind om att det går alldeles utmärkt! Så här i januari när man längtar efter ljus känns den vita inredningen helt rätt även i terapeutiskt syfte! Min egen disney-julgran känndes som ett hån då vi kom hem. Den måste ut, och det myckna julpyntet (och då har jag ju inte mycket pynt jämfört med tex svärmor) måste rensas.



Gott nytt år!

1 kommentar:

  1. Hej Erika! Ja, nu börjar jag må bättre. Så vi syns på måndag. Kollar gärna på lite tyger, jag är ju galen i tyger. Men det har du kanske märkt? ;-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera