fredag 15 januari 2010

Fyndeftermiddag

Efter gårdagens trista vinterbilder är det dags för något mer färgglatt. En lite shoppingrunda fick mig verkligen på gott humör idag. Jag hade siktet inställt på nya gardiner både till vardagsummet och köket men vardagsrummet får vänta. Idag var det köket som fick sig ett kul lyft. Vi har ju ganska dominerande tapeter i köket så man kan inte köpa vilka gardiner som helst. Svarta eller vita måste de vara. Efter att ha farit runt i stan körde jag ut till min hovleverantör Rusta (gud va' mycke' skit det finns där men också ett och annat guldkorn) Där hittade jag en oerhört kitchig spetsgardin för 49:-. Tilsammans med gröna plastkrukor jag hittade för halva reapriset på Lagerhouse, 2,50 st tycker jag att det blev riktigt bra. Primula hittade jag sedan på Blomsterlandet, 2 för 25:-. Fantastiskt. Allting på extrapris! :)











En ny vaxduk hittade jag på Rusta också! Hade gärna köpt en ny på Åhlens (den gamla har blivit så missfärgad), svart med stora vita prickar men de har gjort om kvaliten och ytan är inte blank längre utan har mer textil sruktur. Kanske fungerar det lika bra men jag gillar det inte riktigt. Istället hittade jag denna gröna med små prickar. Tyvärr var det ett hål i den så jag måste byta den. Det kanske skvallrar om att kvalitén inte är den bästa men för 49:- är det nog hel ok.


Till sist en bukett blandade tulpaner! Jag älskar tulpaner jättemycket:) Man blir så glad.
















1 kommentar:

  1. Åh, vilka härliga bilder. Ser ut som du har tagit tillfället i akt och rått om dig själv nu när familjen varit iväg.... Vi ses på fredag. Ha det gott så länge!

    SvaraRadera