tisdag 19 januari 2010

Skåpsrensning

En allmänt trist dag när ryggskott gör att jag verkligen inte borde sitta framför datorn har jag ägnat mig åt att rensa lite nere i gästrummet/förrådet. Kassar och lådor står i drivor där. Blandat med makens LP-skivor, kasettband, minidiscs och CD-r skivor finns alla mina tyger och prylar som jag skulle vilja ägna hela dagarna åt men som har fått stå tillbaka för husrenovering och barnafödande. Många pågående projekt kan nog få ligga kvar i sina påsar men ett fynd gjorde jag idag; nämligen en påbörjad aplikation i ylle.
Vet inte riktigt vad jag tänkte att det skulle bli. Kanske en kudde eller en dyna. Det är väl därför den aldrig har blivit färdig för den har ingen självklar plats men jag tycker ändå väldigt mycket om mönstret. Det ska nog få bli en färdig dyna i alla fall. Den får väl ligga i garderoben med mina andra handsydda kuddar och dynor tills jag hittar rätt plats.


Jag har sparat alla negativa former i det gröna tyget så det skulle ju kunna bli en grön kudde med svarta blad också! Tål att tänkas på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar