måndag 15 februari 2010

Min nya mössa



Idag hamnar det stickbilder för första gången på den här bloggen som från början skulle bli en stickblogg... Vet inte varför jag inte delat med mig tidigare av vad jag stickat, för ett och annat har jag ändå fått ut händerna det senaste året. Här är i alla fall min nya mössa i Malabrigo chunky. Tjockt och gosigt garn som jag hoppas inte kommer noppra sig lika mycket som jag befarar. Mössan blev lite liten för garnet tog slut för fort så det fick bli en liten virkad kant runt om i ett annat lite tunnare garn. Tanken är också att min halsduk i spetsstickning ska bli klar så att de kan användas ihop. När jag köpte garn och stickor till den trodde jag att det skulle vara snabbt avklarat men nu har det gått tio månader...

2 kommentarer:

  1. Jag gillar mössan :) Jätttefin. Måste nog också ta mig ner åt någon kul garnaffär.... Kram Gerd

    SvaraRadera
  2. Att sticka ska vara njutning inte stress... ;-)

    Gillar verkligen mössan, var kan man hitta mönstret?

    SvaraRadera