onsdag 3 mars 2010

Våren har kommit till verkstaden

Idag skriver jag för första gången på min nya dator. Jobbdator men i alla fall:) Den är liten och söt men har en ful röd färg... Jag har redan börjat sy en särskilld väska till den av en ylletröja á la Doredo. Jag började sy väska som demo till vårt nya återbrukstema i åk 9 men det skadar ju inte att datorn får en egen väska.



I verkstaden har jag hittat ett verkligt vårtecken. Henrik har börjat skrapa på dörren till nya växthuset! Det kliar i hans fingrar att få börja på att bygga växthus men ännu liggen snön tjock och temperaturen ligger en bra bit under nollan så det lär dröja innan hammare och brädor kommer ut. Dörren däremot kan man ju fixa inne. Det är en "riktig" växthusdörr som vi köpte för en hundralapp från den gamla handelsträdgård vi hämtade glasrutor ifrån. Nu ska den bli vit och fin med putsade rutor.




Det finns hopp om att sommaren är på väg! (Eller också kan man uttrycka det som den enda poet jag citerar sa "Lång borta börjar sommaren redan ta slut", Olle Orrje.)

1 kommentar:

  1. Ser härligt ut att våren har hittat till er verkstad. Ser med spänning fram emot att få följa växthusbygget här på bloggen. Vi har faktiskt oxå ett växthus som skall upp här i vår...

    SvaraRadera