söndag 7 februari 2010

Trädgårdskurs

Igår var jag på trädgårdskurs med trädgårdsdesigner Annika Carlberg-Sjöström. Oerhört roligt och inspirerande. Bland mycket annat pratade vi om vår trädgård en lång stund. Alla hade åsikter och synpunkter och jag fick jättemånga nya tankar. Bland annat fick jag tips om att plantera en friväxande blandhäck längs norrsidan av vår trädgård. Där har vi mycket insyn som det är nu men en häck av bukettapel, avenbok, ädelsyren och olika sorters rosor låter ju bara helt underbart! Jag lär nog återkomma till detta här på bloggen!


Den här bilden är tagen i våras då vi eldade gräs. Just här skulle det ju vara skönt med lite insynsskydd, eller utsynsskydd för den delen... Det vore inte fel att slippa se grannens samling av skrotbilar :)

Guuud vad jag längtar till våren nu!

2 kommentarer:

  1. Härligt med kurs och massa inspiration! Här är en till som längtar efter våren nu!! :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter väldigt fint med en blandhäck. Är avundsjuk på er yta på landet. Vi har smal lång tomt och måste anpassa oss till en smal häck... Planterade avenbok för ca fem år sedan -är supernöjda med den. Nu har vi en till sida och vet inte vad vi kan komma överens om med dem grannarna. Får väl köpa lite tomatfröer så länge. /Gerd

    SvaraRadera