torsdag 22 april 2010

Nålbrev

2002 publicerades mönstret till detta söta nålbrev i Hemslöjden. Jag sydde ett då och har sedan levt tätt samman med det i 8 år. Igår kväll plockade vi fram mönstret på BRAK-mötet och jag sydde ett nytt grönt nålbrev som måste bli present till någon, för jag kan ju inte överge det gamla...






Det fattas knapphål, knapp och ett litet broderi på det nya nålbrevet.

Jag hittade en vacker gammal knapp till det gamla nålbrevet. Nu börjar sökandet efter en till det nya. Jag har ingen gammal knappsamling. Hemma hos mamma hade vi min pappas faster Ellens knapplåda men den lyckades mamma slänga i ett obevakat tillfälle. Själv har jag bara två lådor 80-tals plastknappar från min fasters tygaffär. Kul ibland men helt fel stil till ett nålbrev i vadmal.

Fler bilder från BRAK-mötet kommer på brakvaxjo-bloggen! (Bara jag hittar min minnneskortsadapter som är spårlöstförsvunnen. Det finns nya hos Clas för 149:- men det känns så onödigt...)

1 kommentar:

  1. Vilka fina nålbrev du gjort Erika! Jag vill oxå göra ett sådant, så ledsen att jag missade den träffen!!

    Nu går det att klicka på ritningarna på min blogg så man kan se dem större... och visst har jag ett syrum, på vindplanet bredvid vårt sovrum.
    Syns imorgon.

    SvaraRadera