torsdag 29 april 2010

nya plantor

Idag har varit en aldeles förträfflig dag! Både maken och jag hade sovmorgon så vi började dagen med att åka till den stora trädgårdsbutiken som jag egentligen inte gillar men de annonserade om billiga perenner idag så jag blev ändå lockad.



Vi köpte: en körsbärskornell, en svartavinbärsbuske, sex småplantor lavendel, tre Salvia "Deep Bleu", tre Nepeta, citrontimjan, gråtimjan, och en näva "Espresso". + lite jord, två kvastskaft och en räfsa.

Jag tyckte vi handlade mycket men det såg ynkligt ut när vi packade ur bilen.

I övrigt idag har jag hunnit:
Fika på Hennings
Jobba trots att jag inte hade några lektioner idag
rensat maskrosor i stora rabatten "högen"
eldat ris
sågat ner en albuske vid ån


Nu ska jag slå mig ner i soffan och läsa nya Allt i hemmet som kom i lådan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar