måndag 19 april 2010

Växthus

Nu har växthusbygget börjat ta fart. Min pappa var här härom kvällen och hjälpte H att bära ut stommarna som han snickrat inne i verkstaden. De var rejält tunga. Uvändigt mäter huset 4 x 2,80. Invändigt är det stort som ett snookerbord. (Det är ju VM nu så man, läs Henrik, är ju lite innsnöad)









Högt blir det också. Maken är ju 2 meter lång så det behövs lite höjd. Jättehärligt med rymd tycker jag.






En rymdraket byggde vi häromdagen också. Lämnar jorden idag för att åka någon annan stans, står det på skylten som sonen dikterat.








Jodå, nu är det snat bara glasrutorna kvar, och dörren som ska skrapas och målas och golvet och... Men fint blir det:)


Två korgstolar ska jag köpa på IKEA men mest ska vi ändå ha växthuset till att odla i!




1 kommentar:

  1. Vilken fin raket, ja och växthuset också måste jag säga! Tack för din kommentar hos mig!

    SvaraRadera